Forums › Forums › Sources of Islam › Reduction In The Punishment Of Abu-Lahab Based On Bukhari 5101
Tagged: Hadith, Punishments, Quran
-
Reduction In The Punishment Of Abu-Lahab Based On Bukhari 5101
Posted by Abrar Ahmad on September 12, 2024 at 1:29 amایک شخص جس کو اللّٰہ نے قرآن میں دائمی عذاب کا مستحق بنایا تو کیا کچھ روایات کی بنیاد پر اس کے عزاب میں تخفیف کی جاسکتی ہے۔ اگر تخفیف نہیں کی جاسکتی تو کس اصول پر نہیں کی جاسکتی اور اس کی دلیل کیا ہے ؟
Abrar Ahmad replied 2 months, 1 week ago 2 Members · 4 Replies -
4 Replies
-
Reduction In The Punishment Of Abu-Lahab Based On Bukhari 5101
-
Umer
Moderator September 12, 2024 at 10:36 pmPlease always provide references to the Quranic verses and the Hadith narrations being referred to in the question.
-
Abrar Ahmad
Member September 12, 2024 at 10:52 pmقرآن پاک کی سورہ لہب میں ہے کہ ابو لہب کے ہاتھ ٹوٹ گئے اور وہ ہلاک ہو گیا اور بخاری کی 5101 نمبر روایت میں ہے کہ چونکہ ابو لہب نے نبی علیہ السلام کی پیدائش کی خوشی میں اپنی لونڈی صوبیہ کو انگلی کا اشارہ کر کے آزاد کیا تھا تو اس وجہ سے ایک صحابی رسول نے انہیں خواب میں جہنم میں اس انگلی سے پانی پیتے ہوئے دیکھا۔
سوال یہ ہے کہ جس شخص کو اللہ پاک نے قران پاک میں دائمی یعنی ہمیشہ کی جہنم کا مستحق بنایا ہو تو کیا ہم اس روایت کی بنیاد پر یہ بیان کر سکتے ہیں کہ اس کے عذاب میں تخفیف ہو سکتی ہے ؟
-
-
Umer
Moderator September 13, 2024 at 2:44 amہمیں اس لفظ کے ساتھ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے کوئی حدیث نہیں ملی۔ عروہ نے مرسل روایت بیان کی ہے کہ ثوبیہ ابولہب کی لونڈی تھی۔ ابولہب نے اس کو آزاد کر دیا تھا۔ پھر اس نے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کو دودھ پلایا تھا جب ابولہب مر گیا تو اس کے کسی عزیز نے مرنے کے بعد اس کو خواب میں برے حال میں دیکھا تو پوچھا کیا حال ہے کیا گزری؟ وہ کہنے لگا جب سے میں تم سے جدا ہوا ہوں کبھی آرام نہیں ملا مگر ایک ذرا سا پانی ابولہب نے اس گڑھے کی طرف اشارہ کیا جو انگوٹھے اور کلمہ کے انگلی کے بیچ میں ہوتا ہے یہ بھی اس وجہ سے کہ میں نے ثوبیہ کو آزاد کر دیا تھا۔ (رواہ البخاری #5101)۔
سہیلی (متوفی: 581ھ) نے بیان کیا ہے کہ عباس رضی اللہ عنہ نے کہا: جب ابو لہب مر گیا تو میں نے اسے خواب میں ایک سال کے بعد بری حالت میں دیکھا، تو اس نے کہا: مجھے کوئی سکون نہیں ملا۔ تیرے بعد سوائے اس کے کہ ہر پیر کو مجھ پر عذاب ہلکا کر دیا جاتا ہے۔ سہیلی نے لکھا ہے کہ اس کی وجہ یہ ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم پیر کے دن پیدا ہوئے تھے، ثویبہ نے ابو لہب کو رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی ولادت کی بشارت دی تھی اور اس سے کہا تھا: کیا تم جانتے ہو کہ آمنہ نے آپ کے بھائی عبداللہ کے لیے لڑکا پیدا ہوا؟ چنانچہ اس نے اسے آزاد کر دیا۔
(کتاب الروض الأنف)
(5/191-192) (پہلا ایڈیشن) (الناشر: دار إحياء التراث العربي، بيروت)
تاہم ابن سعد (متوفی: 230ھ) کی ایک اور روایت بھی ہے جو مذکورہ روایت سے متصادم ہے۔ انہوں نے لکھا ہے کہ جب رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم مکہ میں تھے تو ان کی عیادت کرتے تھے، خدیجہ رضی اللہ عنہا ان کی تعظیم کرتی تھیں۔ وہ اس وقت غلام تھی۔ خدیجہ نے اسے ابو لہب سے خریدنے کی پیشکش کی تاکہ خدیجہ ان کو آزاد کر سکیں۔ ابو لہب نے انکار کر دیا۔ جب رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے مدینہ کی طرف ہجرت کی تو ابو لہب نے انہیں آزاد کر دیا۔
(الطبقات الکبرى)
(1/87) (پہلا ایڈیشن) (دار الكتب العلمية – بيروت)
جیسا کہ دیکھا جا سکتا ہے کہ دونوں روایتیں اس حوالے سے ایک دوسرے سے متصادم ہیں کہ ثویبہ کو حقیقت میں کب آزاد کیا گیا تھا۔ خدیجہ رضی اللہ عنہا کے کہنے پر ابو لہب نے انہیں آزاد کرنے سے انکار کر دیا۔
یہاں تک کہ اگر پہلی روایت کو معتبر مان لیا جائے تو پھر بھی وہ خوابوں کے سوا کچھ نہیں ہیں جن کو سچ نہیں سمجھا جا سکتا، خاص طور پر اگر وہ قرآن سے ثابت شدہ چیزوں کے خلاف ہوں جو ان کی سزا کو ہلکا نہیں کرتی ہیں۔ جیسا کہ اللہ تعالیٰ نے فرمایا: “اور کافروں کے لیے جہنم کی آگ ہے۔ یہ ان پر ختم نہیں ہو گا کہ وہ مر جائیں گے اور نہ ان سے اس کا عذاب ہلکا کیا جائے گا۔ (فاطر: 36)
اللہ تعالیٰ نے فرمایا: “(چنانچہ ہر طرف سے مایوس ہو کر) یہ آگ میں پڑے ہوئے لوگ دوزخ کے داروغوں سے کہیں گے کہ اپنے رب سے درخواست کرو کہ ہمارے عذاب میں سے کسی ایک دن کی تخفیف کر دے۔
وہ جواب دیں گے: کیا تمھارے پاس تمھارے رسول واضح دلیلیں لے کر نہیں آتے رہے تھے؟ وہ اعتراف کریں گے کہ ہاں، آتے تو ضرور رہے۔ داروغے کہیں گے: پھر تم ہی درخواست کرو اور منکروں کی پکار (اُس دن) بالکل صدا بہ صحرا ثابت ہو گی
(المومن: 49-50)
جیسا کہ حدیث کا ایک مشہور اصول ہے کہ جو حدیث قرآن کے خلاف ہو اسے قبول نہیں کیا جائے گا۔
’ ’الکفایۃ فی علم الروایہ‘‘ اِس فن کی ام الکتاب ہے ۔اُس کے مصنف خطیب بغدادی لکھتے ہیں :
ولا يقبل خبر الواحد في منافاة حكم العقل وحكم القرآن الثابت المحكم والسنة المعلومة والفعل الجاري مجرى السنة كل دليل مقطوع به
’’خبر واحد اُس صورت میں قبول نہیں کی جاتی جب عقل اپنا فیصلہ اُس کے خلاف سنا دے؛وہ قرآن کے کسی ثابت اور محکم حکم کے خلاف ہو، سنت معلومہ یا ایسے کسی عمل کے خلاف ہو جو سنت کی طرح معمول بہ ہو؛ کسی دلیل قطعی سے اُس کی منافات بالکل واضح ہو جائے۔‘‘
-
Abrar Ahmad
Member September 14, 2024 at 12:11 pmShukriya Bhai
Sponsor Ask Ghamidi